Home Over ons Aanmelden Help mee! Vrienden Nieuws Foto's Contact
Contact Nieuws

Stichting Geluksboontje
Uit onderzoek  van de Kinderombudsman Marc Dullaert blijkt dat in Nederland bijna 400.000 kinderen opgroeien in armoede. Uit dat onderzoek blijkt dat 1 op de 9 kinderen te zijn, dat is ongeveer één klas per school.
Stichting Geluksboontje zet zich in om deze kinderen blij te maken met hoognodige zorg.
Wij bieden hulp, voor bepaalde termijn, aan kinderen en gezinnen die daar zelf (tijdelijk) niet de financiële middelen voor hebben. Dit doen wij op vrijwillige basis in Schijndel.
Wij werken samen met verschillende scholen en organisaties zoals Vincentius, Voedselhulp Schijndel, Topaze, Centrum Jeugd en Gezin en Juvans. Om de kinderen en gezinnen te kunnen bereiken is samenwerking nodig want armoede laat zich niet makkelijk herkennen.

Wat doen wij

Wij helpen kinderen en gezinnen, rondom de armoedegrens, door talent in te zetten. Onze vrijwilligers zijn onze maatjes en iedereen heeft talent. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een klusjesman die een gezin kan helpen in huis, een kapster, of een voorleesmaatje voor een kind met taalachterstand. Jaarlijks, tijdens de zomervakantie, wordt er een uitje georganiseerd voor de kinderen.
Ook zorgen wij voor kleding, meubels, hulp bij het vinden van de juiste instantie/hulp of dat er mee gedacht wordt aan een oplossing als dat nodig is. Stichting Geluksboontje streeft naar het vergroten van de zelfredzaamheid van de gezinnen die wij steunen. Dit alles gericht op het welzijn van de kinderen. Wij gaan zorgvuldig om met  de privacy en bewaren geen dossiers.

Achter Stichting Geluksboontje staat een sterk en enthousiast team wat zich vrijwillig inzet om deze kinderen en hun ouders te helpen. Wij doen dit met veel plezier vanuit ons hart, omdat wij geloven dat geven goed doet.

Doel

Stichting Geluksboontje heeft ten doel het begeleiden en ondersteunen, materieel en immaterieel, van hulpbehoevende gezinnen met kinderen, gericht op het welzijn van de kinderen. Het verrichten van alle verder handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn. Stichting Geluksboontje tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door geld en goederen in te zamelen.